تبلیغات
پرشین دانلود 4 یو - 9خوراکی لازم برای داشتن سلامتی در زمستان
پرشین دانلود 4 یو
زندگی شهد گلیست که زنبور زمان می خوردش آنچه باقیست عسل خاطره هاست

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

9خوراکی لازم برای داشتن سلامتی در زمستان

9خوراکی لازم برای داشتن سلامتی در زمستان

برای خواندن این مقاله روی ادامه مطلب کلیک کنید...

 

زمانی که شما موادی را که بدن تان لازم ندارد می خورید باعث عوارض بسیاری می شود مانند : چاقی و یا اینکه دچار چربی خون ، اوره و یا .... می شوید .

معمولا ما اینقدر مشغول کار و زندگی می شویم که از سلامتی خود باز می مانیم و تنها زمانی که مریض می شویم به یاد خود می افتیم و اینکه باید به اجزای بدن خود مواد لازم و ویتامین های را از طریق مواد غذایی برسانیم و انرژی بدن را تامین کنیم . پس این 9 خوراکی لازم را وارد سبدهای غذایی خود کنید تا سالم بمانید :

* روغن زیتون :بر روی سالاد خود روغن زیتون بریزید و یا غذاهای خود را با روغن زیتون سرخ کنید . زیرا روغن زیتون فعالیت و تحرک سلولهای بدن را بالا می برد . این عمل در زمستان بسیار به سلولهای شما کمک می کند و باعث می شود شما احساس سرما نداشته باشید . در مطالعه ای که بر روی 18 زن انجام شد این نتیحه به دست آمده است . به هنگام سرو غذای ظهر و ناهار این افراد مقداری روغن زیتون اضافه شده است و مشاهده شده است که در این مدت این افراد سرمایی فصل زمستان را کمتر احساس کرده و نسبت به افرادی که در غذای شان روغن زیتون استفاده نشده بود . در هر 100 گرم از روغن زیتون 673 کالری وجود دارد . البته لازم به ذکر است این مقدار متغییر است زیرا بستگی به میزان خالصی یا ناخالصی روغن زیتون شما دارد .
ماهی : نه تنها ماهی بلکه تمام مواد خوراکی که از دریا به دست می آیند بسیار برای بدن مفید هستند بخصوص در فصل زمستان به خوردن این مواد غذایی توصیه می شود . زیرا ماهی دارای امگا 3 می باشد ، و پروتئین زیادی دارد . در فصل زمستان توصیه می شود 3 بار در هفته ماهی مصرف کنید . تا مواد لازم به بدنتان برسد .
سفیده ی تخم مرغ : تخم مرغ همیشه به عنوان یک منبع خوب و سرشار از پروتئین محسوب می شود ، این ماده ی خوراکی سرشار از پروتئین می باشد . توصیه می شود تخم مرغ را به هنگام صبح میل کنید زیرا هنگامی که صبح میل می کنید انرژی بیشتری را در طول روز دارید . برای مثال اگر می خواهید املت درست کنید توصیه می کنیم که از سفیده ی بیشتری استفاده کنید تا زرده . مثلا اگر 4 عدد سفیده استفاده می کنید توصیه می کنیم که 2 عدد زرده استفاده کنید . اگر به زیره حساسیت ندارید و به زیره علاقه دارید می توانید کمی زیره به آن اضافه کنید . زرده ی تخم مرغ دارای 70 کالری می باشد اما سفیده ی تخم مرغ دارای 55 کالری می باشد . البته به اندازه ی تخم مرغ بستگی دارد . پس بهتر است که سفید ه ی تخم مرغ را به زرده ترجیح دهید و بیشتر آن را مصرف کنید .
* سیب زمینی : سیب زمینی سرشار از فیبر است و فیبر ماده ی مفید و لازم برای بدن می باشد و همین طور هضم غذا را بهتر می کند. سیب زمینی به دلیل فیبری که دارد باعث می شود که معده شما زودتر پر شود و شما به دلیل اینکه حجم معده تان پر شده است ، غذای کمتری را بخورید . بهتر است سیب زمینی های را آب پز یا تنوری کنید . در این صورت کالری سیب زمینی افزایش پیدا نمی کند . کالری سیب زمینی که سرخ شده باشد نسبت به کالری سیب زمنی که آب پز شده باشد باور کردنی نیست :یک سیب زمینی صد گرمی تنوری یا آب پز برابر با 85 کالری دارد در صورتی که این مقدار برای صد گرم سیب زمینی سرخ شده برابر با 405 کالری است .
* جو دو سر : جو دو سر منبع غنی از چربی مفید برای بدن است و به همین دلیل باعث می شود که انرژی بدن شما در طول فعالیت هایی که در فصل زمستان انجام می دهید تامین شود . شما می توانید جو دو سر را آسیاب کرده و بر روی پنیر بریزید و در صبحانه میل کنید یا اینکه به هنگام ناهار بر روی سالاد بریزید . در این روزها برای سهولت بیشتر ما ، نان های جو نیز وارد بازار شده اند که شما می توانید از آنها نیز استفاده کنید .
* سویا :شما می توانید از عصاره سویا نیز استفاده کنید که کالری بسیار پایین و هیچ گونه کلسترولی ندارد . شما می توانید در سالاد یا غذاهای سرد و گرم خود از این ماده ی خوراکی استفاده کنید . کرم سویا را بهتر است با کمی آب لیمو ترش قاتی کنید و بعد میل نمایید . * دارچین : دارچین جزو خانواده ی پلی فنول است . مولکول های مفیدی در دارچین وجود دارد . دارچین باعث می شود احساس گرسنگی شما کاهش یابد . شما می توانید دارچین را بر روی سالاد میوه یا سالاد فصل بریزید و میل کنید .
* سیب : سیب دارای کالری بسیار پایینی است ، غنی از فیبر می باشد . سیب بسیار مفید برای بالا بردن فند خون می باشد . تاثیر مستقیمی بر فند خون دارد . برای استفاده ی بهینه از سیب توصیه می شود این میوه را با پوست بخورید زیرا پوست سیب دارای آنتی اکسیدان می باشد .
* کاکائو : کاکائو بخصوص برای کودکان در فصل سرما مفید است و توصیه می شود کاکائو های تیره تر و با کالری کمتر را تهیه بفرمایید . کاکائو ضد افسردگی می باشد . و به شما کمک می کند که در زمستان همیشه خنده بر روی لب هایتان باشید . کاکائو برای داشتن خنده و روحیه ای شاداب بسیار به شما کمک می کند . کاکائو شما را از ناراحتی های قلبی – عروقی دور نگه می دارد . به شما توصیه می شود که مقداری کاکائو را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید مانند میوه ای که روزانه مصرف می کنید ، توصیه میشود کاکائو را نیز مصرف کنید
 

What causes pain in the Achilles tendon?
دوشنبه 16 مرداد 1396 03:14 ق.ظ
I love what you guys are usually up too. This type of clever work and exposure!
Keep up the fantastic works guys I've included you guys to my own blogroll.
How long do you grow during puberty?
جمعه 6 مرداد 1396 07:58 ب.ظ
Hi everyone, it's my first pay a visit at this website, and piece of writing is genuinely fruitful in support of me, keep up posting such
articles.
What do you do for Achilles tendonitis?
جمعه 6 مرداد 1396 07:35 ق.ظ
Greetings from Colorado! I'm bored at work so I decided to browse your
site on my iphone during lunch break. I really like the knowledge you present here and
can't wait to take a look when I get home. I'm amazed at how quick your blog loaded on my mobile ..
I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, very good site!
http://didacticperfume69.snack.ws
چهارشنبه 21 تیر 1396 06:30 ق.ظ
Hi, this weekend is pleasant in favor of me, as this point in time i am reading this fantastic informative paragraph here at my residence.
vitamin c foot pain
یکشنبه 11 تیر 1396 11:27 ب.ظ
This is the perfect blog for everyone who really
wants to understand this topic. You realize a whole
lot its almost tough to argue with you (not that I really would
want to?HaHa). You definitely put a new spin on a subject that's been discussed for
a long time. Great stuff, just excellent!
debukena.hatenablog.com
پنجشنبه 25 خرداد 1396 01:36 ق.ظ
At this time I am ready to do my breakfast,
once having my breakfast coming yet again to read additional news.
http://clarissachampine.wordpress.com
جمعه 22 اردیبهشت 1396 08:59 ق.ظ
Hello there, I found your blog by way of Google at the same time as searching for
a comparable matter, your site got here up, it
looks great. I've bookmarked it in my google bookmarks.
Hello there, just become aware of your blog through Google, and found that it's
really informative. I am going to be careful for brussels.
I will be grateful when you proceed this in future. Many people will be benefited out
of your writing. Cheers!
BHW
پنجشنبه 24 فروردین 1396 12:35 ق.ظ
Hello there! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any tips?
manicure
سه شنبه 22 فروردین 1396 06:51 ق.ظ
you're really a excellent webmaster. The website loading speed is amazing.

It sort of feels that you're doing any distinctive
trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you have
performed a wonderful process in this matter!
manicure
یکشنبه 20 فروردین 1396 10:17 ب.ظ
Thanks for the marvelous posting! I seriously enjoyed reading it,
you're a great author. I will make sure to bookmark your blog and may come back someday.
I want to encourage you to continue your great work,
have a nice morning!
BHW
یکشنبه 20 فروردین 1396 11:29 ق.ظ
I got this web page from my buddy who shared with me regarding this website and at the moment this time I am browsing this site and
reading very informative articles at this time.
manicure
جمعه 18 فروردین 1396 03:50 ب.ظ
Appreciate the recommendation. Will try it out.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : امید

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • شما به این سایت چه امتیازی می دهید؟






نویسندگان

آپلود عكس